Arter’in Oddviz kolektifiyle yaptığı işbirliği sonucu Canan’ın büyük ilgi gören “Kaf Dağı’nın Ardında” sergisi dijital görüntüleme teknikleri kullanılarak üç boyutlu belgelendi.
Oddviz’in, serginin üç boyutlu modelini oluştururken başvurduğu fotogrametri tekniği, bir nesnenin farklı noktalardan çekilmiş yüzlerce fotoğrafının mekânsal koordinatlar ekseninde birleştirilmesine dayanıyor. Çağrı Taşkın, Serkan Kaptan, Erdal İnci’den oluşan kolektif, serginin açıldığı günden itibaren her hafta düzenli çekimler yaptı ve çektikleri binlerce fotoğrafı dijital ortamda işler arasındaki mekânsal bağları gözeterek birleştirdi. İki boyutlu yapıtların yanı sıra, mekânı kullanan büyük ölçekli yerleştirmelerin de yer aldığı sergi böylelikle bir haritacı titizliğiyle belgelenmiş oldu.
“Kaf Dağı’nın Ardında” sergisinde mistik, sembolik, şaşırtıcı ve oldukça cazibeli bir evren yaratan Canan’ın bu sergi için üretmiş olduğu pek çok yerleştirme dijital ortamda izleyicilerle buluşmaya devam edecek. Başlığını Arap ve Fars kozmolojisinin efsanevi Kaf Dağı’ndan alan sergi, sanatçının pratiğini Cennet, Araf ve Cehennem kavramlarıyla okumayı öneriyordu. Canan’ın ışık/gölge, iyi/kötü, içsel/dışsal, gerçeklik/hayal, aydınlık/karanlık gibi ikiliklere dayanan ve insan ruhunun bastırılmış yönlerini, cinleri, gerçeküstü yaratıkları ve arketipleri ele alan yeni üretimleri Arter’in üç katına yayılıyordu. Bu üç kat artık aşağıdaki linklerin görüntülendiği bilgisayarlarda fareyi oynatarak gezilebilir. Dijital sergi gezinizi sanal gerçeklik (VR) gözlükleri ile veya tam ekranda HD ayarlarda yapabilirsiniz.
Arter gelecekte düzenleyeceği sergileri içeriklerine uygun yöntemlerle dijital platformlara taşıyarak zaman ve mekân sınırlarını kaldırmayı; muhtelif sebeplerle Arter’i ziyaret etme imkânı olmayan izleyicilerine de sergilerine erişmenin alternatif yollarını sunmayı hedefliyor.
Sergiye, dijital ortamda şu linklerden erişilebiliyor:
Kat 0: goo.gl/kQddMU
Kat 1: goo.gl/WaF4v4
Kat 2: goo.gl/LVvNu4